Jak zorganizować niezapomniane baby shower? Podpowiadamy!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Jak zorganizować niezapomniane baby shower? Podpowiadamy!
MACIERZYŃSTWO

Planowanie baby shower może być bardzo ekscytujące, z drugiej strony stanowi spore wyzwanie. Musisz dopilnować mnóstwa spraw, warto jednak włożyć trochę wysiłku, aby zachwycić przyszłą mamę. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, skorzystaj z naszych wskazówek!

Wybierz datę i miejsce imprezy

Skonsultuj się z gościem honorowym, wybierając datę i godzinę przyjęcia. Zazwyczaj baby shower organizowany jest w siódmym miesiącu ciąży. Kiedy przyszła mama poda Ci pełną listę gości (pamiętaj, aby podała Ci adresy e-mail lub numer telefonu), określ budżet. Dzięki temu łatwiej wybierzesz miejsce przyjęcia. Przy okazji zwróć uwagę na porę roku.

Zaplanuj menu i wystrój

Pamiętaj, aby ustalić wszystkie szczegóły dwa-trzy tygodnie przed baby shower. Kwiaty kup dzień przed imprezą, nie musisz się wtedy martwić, że zwiędną. Przygotowując menu, weź pod uwagę preferencje przyszłej mamy. Jeśli lubi kuchnię meksykańską, zaproponuj tacos, guacamole, salsę i bezalkoholową Margaritę. A może jest wegetarianką? W takim razie pomyśl o kruchych babeczkach z farszem jarmużowo-serowym, szparagach zapiekanych z parmezanem i pomidorami, zupie krem z pieczarek, panierowanym kotlecie z soczewicy podanym z ziemniakami i sadzonym jajkiem oraz sałatce greckiej z oliwkami. Możesz dodać tace z różnokolorowymi owocami, kremie serowym bezpiecznym w ciąży, dodatkowo lody, bufet ze słodyczami, smoothie i drinki bezalkoholowe.

Organizując przyjęcie, pomyśl o ulubionych kolorach, stylu i hobby gościa honorowego. Możesz czerpać inspiracje z Pinterest, Instagrama i Facebooka. Pamiętaj, aby zacząć przygotowania odpowiednio wcześniej, dzięki czemu unikniesz niepotrzebnych nerwów. Zapytaj przyszłą mamę o płeć dziecka, na wypadek, gdyby chciała mieć określoną paletę kolorów. Zamów eleganckie zaproszenia i kartki z podziękowaniami. Zastanów się, czy pasują do motywu przewodniego przyjęcia. 

5-Minute Crafts PLAY – 25 SIMPLE AND CLEVER BABY SHOWER IDEAS

Wymyśl program

Większość baby shower obejmuje gry, otwieranie prezentów, jedzenie i picie. Postaraj się zorganizować wspomniane działania tak, aby zapewnić gościom rozrywkę i zaangażowanie. Poczekaj 15-20 minut, aż przybędą wszystkie zaproszone osoby. Dopiero wtedy zaproponuj pierwszą atrakcję. Poproś gości, aby dodali swoje zdjęcia i przemyślenia do albumu dla przyszłej mamy. Podaj przekąski podczas otwierania prezentów, a następnie kawę i deser.

Podczas gdy goście będą zajęci rozmową, jedzeniem i obserwowaniem, jak przyszła mama otwiera urocze prezenty, zaplanuj także dla nich zabawne gry. To świetny sposób na toast, przekazywanie porad i przygotowanie księgi gości. Mogą być proste pytania lub teleturnieje z nagrodami dla zwycięzcy. 

Zadbaj również o odpowiednie dekoracje. Pomyśl o balonach, kwiatach i stylowym, złoconym napisie „Hello Baby”. Możesz też zamówić spersonalizowaną girlandę. Upewnij się, że wszystkie elementy ładnie się ze sobą komponują. 

Podziękuj gościom

Prezenty na baby shower nie są koniecznością, ale zawsze miło jest dać gościom symboliczny prezent, gdy wychodzą. Wybierz coś, co jest częścią samej imprezy, np. torbę pełną cukierków, małe opakowanie pierniczków. Nie zapominaj, że organizujesz przyjęcie na cześć przyszłej mamy. Możesz zorganizować przyjęcie w jej ulubionej restauracji lub kawiarni. Upewnij się, że menu zawiera jej ulubione potrawy i napoje. Dorzuć kilka dodatków, które przypadną do gustu przyszłej mamy: piosenki, kwiaty, fotobudka.

Jak wybrać motyw na baby shower?

Jeśli znasz płeć dziecka, możesz wybrać słodki, pastelowy róż lub błękit. Możesz też zdecydować się na motyw nawiązujący do stylu lub hobby przyszłej mamy, niezależnie od tego, czy lubi konie, leśne stworzenia, groszki, fiolet czy Taylor Swift. Motywy z natury – safari, sowy, ptaki, kaczki lub słonie – jest wiele możliwości. Na kwiatowym baby shower możesz ozdobić stół eleganckimi bukietami. Podaj ciasteczka w kształcie motyli. A może organizujesz jesienne przyjęcie w stylu rustykalnym? W takim razie pomyśl o sezonowych kwiatach, dekoracjach w kolorach ziemi i torcie leśny mech. Jeśli dopisze ładna pogoda, zorganizuj imprezę w plenerze.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*