We współczesnym świecie opartym na e-commerce liczy się przede wszystkim jak najlepsza widoczność naszej witryny wśród konkurencyjnych. Niestety to trudne zadanie, które jednak w ostatecznym rozrachunku daje mnóstwo wymiernych korzyści, na czele ze znacznym zwiększeniem wysokości generowanych dochodów. Jest o co walczyć. W e-commerce jest obecna już praktycznie każda firma, w tym także takie, które dotychczas pracowały wyłącznie stacjonarnie. To wynik dużych przemian na rynku handlu i usług, który zupełnie zmienił sposób robienia zakupów i zlecania realizacji niektórych usług. Do niedawna zamówienia składało się telefonicznie lub „na żywo”, teraz jednak to sieć stała się najważniejszym medium w biznesie.
Rynek e-commerce rośnie w siłę z roku na rok, a wraz z nim także liczba przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać z szeregu możliwości rozwoju. Zalet dla konsumentów jest całe mnóstwo. Wygoda jest jedną z nich i zarazem także w zasadzie najważniejszą ze wszystkich. Zamówienia do niedawna każda osoba zainteresowana modą mogła dokonać wyłącznie w stacjonarnym sklepie. Trzeba było dojechać do punktu stacjonarnego, bardzo często oczekiwać długo w korkach, a także zapłacić za benzynę lub bilet, jeśli dojazd wymagał od nas skorzystania z transportu. Teraz jest jednak zupełnie odwrotnie. W e-commerce proces zakupów wygląda zgoła inaczej – wystarczy dodać wybrany produkt do koszyka i opłacić zamówienie na jeden z kilku wygodnych sposobów. Zamówienie zostanie dostarczone pod same drzwi kupującego bądź do automatu paczkowego – bardzo często już na drugi dzień.
E-commerce niesie za sobą szereg zalet także w przypadku przedsiębiorców. W ich sytuacji jednak podstawą jest możliwość osiągania wysokich zarobków. Właściciel firmy może bowiem trafić ze swoją usługą bądź towarem do każdego zakątka w całym kraju, dlatego też obecność w sieci otwiera przed nim wiele bardzo istotnych drzwi. Warto z nich skorzystać.
Nie można jednak pominąć pewnych wad. Duże zarobki możliwe do osiągnięcia oraz minimalne koszty prowadzenia działalności sprawiają, że do sieci trafia coraz więcej przedsiębiorców. W efekcie z roku na rok i lawinowo rośnie konkurencja. I to bardzo silna – bywa, że firma dysponuje tak dużym zasobem gotówki, że może sobie pozwolić na praktycznie wszystkie działania marketingowe dostępne w sieci. Jak z nimi walczyć? Wykorzystując pozycjonowanie SEO.
W sieci wyróżniamy kilka najważniejszych i najpopularniejszych działań, które stanowią podstawę w przypadku każdej firmy, również tej, która zajmuje się sprzedażą odzieży i akcesoriów. Bardzo popularnym działaniem są artykuły sponsorowane, które umieszcza się na domenach trzecich i które mają ogromny wpływ na to, jak rozpoznawalna będzie nasza firma na tle innych. Artykuły generują co prawda duży i znaczny ruch, jednak o niskim parametrze konwersji. Podobne cechy ma reklama displayowa oraz działalność w mediach społecznościowych. W tym przypadku zaletą jest możliwość płatności w trybie CPC – Cost Per Click, a wadą korzyści, które trwają wyłącznie do czasu płacenia przed reklamodawcę.
Pozycjonowaniem SEO sklepu internetowego nazywamy wieloetapowy proces, który polega na poprawie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google, która jest w Polsce zdecydowanie najbardziej rozpowszechniona. Jej największą zaletą jest ogromna liczba zindeksowanych stron, które wyświetlane są użytkownikowi Google po wpisaniu przez niego danej frazy. Internauta wyniki otrzymuje w formie listingu SERP (Search Engine Results Page). Warto się znaleźć w nim zdecydowanie jak najwyżej – nawet na pierwszej pozycji. To trudne zadanie, lecz także bardzo opłacalne z biznesowego punktu widzenia.
Proces pozycjonowania realizuje się wieloetapowo i chodzi w nim, mówiąc ogólnikowo, o zmodyfikowanie kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby był przyjazny dla silnika wyszukiwarki. W efekcie Google jest w stanie dokładnie ocenić zawartość danej strony oraz jej poszczególne cechy techniczne i ocenić ją jako wartościową dla swoich użytkowników.
Proces pozycjonowania, jak wspominaliśmy wyżej, jest bardzo trudny i skomplikowany, dlatego warto zlecić jego przeprowadzenie wyłącznie specjalistom. Na rynku znajdziemy dwa rozwiązania – freelancerów oraz agencje SEO. Który wariant okaże się lepszy? To zależy od prywatnych oczekiwań przedsiębiorcy. Agencje SEO zatrudniają wyłącznie najlepszych specjalistów z branży, w tym pozycjonerów oraz programistów, którzy doskonale znają każdy aspekt tej działalności. Z kolei freelancerzy to pojedyncze osoby, dla których proces pozycjonowania stanowi jedynie uzupełnienie ich pracy. Często realizują to zadanie już po godzinach. Z tego względu warto zaufać agencji interaktywnej SEO i zlecić kompleksowe działania, które nie pozostawią żadnych złudzeń.
Fot.: Alizée Baudez/unsplash.com