W piątek 27 listopada rozpocznie się Black Friday, czyli dzień największych promocji w ciągu roku. Warto sprawdzić, jakie sklepy wezmą udział w akcji i jak weryfikować ceny produktów, by nie dać się naciągnąć.
Tegoroczna akcja wyprzedażowa odbywa się głównie w przestrzeni wirtualnej. Większość sklepów jest nieczynna, galerie handlowe zamknięto co najmniej do końca listopada, a stacjonarnie zakupy można zrobić tylko w sklepach budowlanych, spożywczych, drogeriach i księgarniach. Nic więc dziwnego, że promocje przeniosły się do sprzedaży on-line. Nie ma jeszcze szczegółowych informacji o obniżkach cen w konkretnych sklepach, ale zaczęła się tworzyć lista sklepów, które z pewnością wezmą udział w Black Friday. Wyprzedaże będą dotyczyć sklepów odzieżowych, kosmetycznych, z elektroniką, RTV AGD, z artykułami dziecięcymi czy meblowych. Wśród firm, które zadeklarowały swoje zaangażowanie w Black Friday znajdą się: Zara, H&M, Empik, CCC, Douglas, Media Expert, Zalando, Decathlon, Reserved, Ikea czy Smyk. Warto śledzić sklepy na ich portalach społecznościowy, ponieważ im bliżej 27 listopada, tym więcej informacji opublikują firmy. Niektóre z marek decydują się na promocje nie tylko jednego dnia, ale przez cały, poprzedzający Black Friday tydzień.
Tradycja od wielu lat praktykowana w Stanach Zjednoczonych zyskała popularność w Polsce dopiero kilka lat temu. Nauczeni doświadczeniami konsumentów zza oceanu, możemy robić zakupy bardziej świadomie. Na kilka dni przed Black Friday warto wejść na stronę sklepu i sprawdzić cenę interesujących nas produktów, tak by w dniu sprzedaży mieć pewność, że cena nie została obniżona o kilka procent, a nie kilkanaście jak zapowiadała firma. Zakupom nie powinny towarzyszyć też zbyt duże emocje, impulsywne kupowanie może sprawić, że nie zaoszczędzicie, a wydacie więcej. Więcej wskazówek, jak odpowiedzialnie robić zakupy podczas Black Friday znajdziecie w filmiku zamieszczonym poniżej.