Google AdWords to system reklamowy typu „Pay-Per-Click”, który umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam na stronach wyników wyszukiwarki Google oraz za pośrednictwem jej sieci partnerskiej. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę, jednak nie, gdy zostanie ona wyświetlona.
Google Ads to główne źródło przychodów Google, stanowiące ponad 90% całkowitych przychodów firmy (przykład: I kwartał 2019 r.). Usługa została uruchomiona w 2000 roku przez współzałożycieli Google – Larry’ego Page’a i Sergeya Brina z zamiarem pomocy reklamodawcom w dotarciu do potencjalnych klientów na podstawie słów kluczowych wpisywanych w pole wyszukiwania Google.
Poprzez dostarczanie odpowiednich reklam do odbiorców na podstawie ich historii zapytań (słów kluczowych) i wizyt w witrynie. Na przykład, jeśli ktoś wyszukiwał frazy „czyściciel dywanów w pobliżu” wiele razy w ciągu ostatnich kilku dni lub tygodni, dzięki Google AdWords – https://adsright.pl/google-adwords/, zobaczy reklamę od jednego z naszych lokalnych partnerów, gdy odwiedzi witrynę w naszej sieci lub wykona inne wyszukiwanie z tym słowem kluczowym. To pomaga zapewnić, że nasi partnerzy docierają do ludzi, którzy są zainteresowani ich produktami lub usługami w odpowiednim momencie!
Reklamy mogą być umieszczane w sieci wyszukiwania Google, a także w milionach innych witryn, lub mogą być umieszczane w innych typach witryn za pomocą programu Google Display Network (GDN).
Kampanie Google AdWords składają się z wielu elementów, które współpracują ze sobą w celu zwiększenia współczynnika klikalności (CTR) i wydajności konta:
Słowa kluczowe: najważniejszy element każdej kampanii Google Ads, ponieważ określa, co ludzie zobaczą w wynikach wyszukiwania, gdy będą szukać czegoś podobnego do tego, co oferujesz. Wybór odpowiedniego słowa kluczowego zależy od tego, jak duża jest konkurencja dla każdego z nich i jak zbliżone jest ono do tego, czego ludzie faktycznie szukają w danym momencie.
Reklamy: tekst lub obraz, który chcesz pokazać, gdy ktoś wyszukuje jedno z Twoich słów kluczowych w wyszukiwarce Google lub jednej z naszych witryn partnerskich. Możesz również utworzyć wiele reklam dla każdego słowa kluczowego.
Opcja targetowania: możesz kierować reklamy na podstawie lokalizacji, języka, urządzenia, pory dnia i innych kryteriów. Możesz również wybrać spośród wielu opcji kierowania w zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć za pomocą kampanii.
Nie ma wątpliwości, że Google Ads to potężne narzędzie reklamowe. Oszacowano, że ponad 90% wszystkich internautów odwiedza Google przynajmniej raz dziennie. Jeśli więc myślisz o rozpoczęciu kampanii reklamowej, to zdecydowanie powinieneś rozważyć skorzystanie z tego narzędzia.
Zdjęcie główne: Firmbee.com/unsplash.com