SPORT I ZDROWIE

Pomysły na zdrowe śniadanie

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Znudziły Ci się tosty i jajecznica? Twoje śniadania wyglądają niemal identycznie każdego dnia? Przychodzimy z pomocą! Niezależnie od tego, czy spieszysz się do pracy, szkoły czy na trening powinieneś pamiętać o pełnowartościowym posiłku, który dostarczy Ci energii na cały poranek. 

Dlaczego śniadanie powinno być dla Ciebie priorytetem? 

Wszystko kręci się wokół metabolizmu, który w trakcie snu znacznie spowalnia. To informacja szczególnie istotna dla zmagających się z nadwagą lub osób dążących do utraty masy ciała. Zaleca się, aby pierwszy posiłek spożyć do 2 godzin po przebudzeniu. W świecie nauki wskazuje się na szeroki wachlarz korzyści wynikających ze spożywania śniadań. Mowa tu m.in. o poprawie koncentracji czy pozytywnym wpływie na proces zapamiętywania i przyswajania wiedzy. Zakłada się, że u osób, które regularnie jedzą pierwszy posiłek występuje mniejsze prawdopodobieństwo rozwoju nadciśnienia tętniczego, zespołu metabolicznego, cukrzycy i otyłości. 

Pomijanie śniadań oddziałuje negatywnie na masę czy skład ciała. W wyniku braku dostarczenia odpowiedniej ilości składników odżywczych w pierwszych godzinach po odbytym śnie, spożywane są większe porcje podczas kolejnych posiłków. Optymalnym rozwiązaniem jest konsumpcja mniejszych objętościowo dań przy zachowaniu większej częstotliwości. 

Masz problem z systematyką spożywania śniadań? Sprawdź, co mają do zaoferowania cateringi, w tym Healthy Food. Być może przechodząc na stronę 

https://hfood.pl/ znajdziesz odpowiedź na wszystkie bolączki związane z przygotowywaniem posiłków. 

Przepisy na pełnowartościowy pierwszy posiłek dnia 

W Internecie znajdziesz wiele inspiracji dotyczących komponowania posiłków. Wyszliśmy naprzeciw tym, którzy są zapracowani i nie mogą poświęcić większej ilości czasu na proces poszukiwania kreatywnych przepisów. Oto nasze propozycje:

  • Jaglanko – ryżanka z musem jabłkowym – do przygotowania posiłku potrzebujesz wody, jabłka, ryżu białego, kaszy jaglanej, masła, cukru i cynamonu. Wystarczy, że do garnka wrzucisz 3 łyżki kaszy jaglanej i ryżu białego, następnie dodasz mleka i  1/2 szklanki wody. Na samym końcu ugotowany posiłek polejesz musem jabłkowym i posypiesz cynamonem. Zaglądając na  hfood.pl dowiesz się nie tylko, jak przygotować jaglanko-ryżankę podaną z musem jabłkowo – gruszkowym, lecz poznasz jej wartość energetyczną, zawartość białka, tłuszczu i węglowodanych. 

Pomysły dla wegetarian

Pasta z ciecierzycy i pieczonej papryki – prosty przepis, który idealnie komponuje się na kanapkach w towarzystwie świeżych warzyw. To jedna z wielu propozycji cateringu Healthy Food, z którego ofertą zapoznasz się po przejściu na stronę – hfood.pl.  W jakie produkty powinieneś się zaopatrzyć sporządzając wege posiłek? Ciecierzycę gotowaną, paprykę czerwoną, oliwę z oliwek, tahini i przyprawy (sól, pieprz, oregano, kurkumę). Na wstępie przekrajasz paprykę na pół, aby wydłubać z niej zbędne ziarenka. Następnie wkładasz warzywo do naczynia żaroodpornego, dodajesz wody i pieczesz w temperaturze ok. 200 st. Celsjusza. Gotową paprykę miksujesz z pozostałą częścią składników, a następnie doprawiasz. 

Bądź otwarty na kulinarne nowości, nie pozwól, aby w Twojej kuchni wiało nudą. 

Fot.: Brooke Lark/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *