Kobiety w sieci

Agencja SEO – kiedy warto postawić na profesjonalistów?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie strony WWW lub sklepu internetowego wbrew pozorom do najprostszych nie należy. To zajęcie, które nie tylko pochłania energię, ale – przede wszystkim – czas, ponieważ efekty dostrzegalne są dopiero po pewnym czasie, a sam proces pozycjonowania również jest pracochłonny.

Kiedy zatem warto zrezygnować z samodzielnych prób i postawić na profesjonalną ekipę, jaką jest agencja SEO?

Podstawowa kwestia: rozumienie SEO

Najważniejszym pytaniem, jakie powinniśmy sobie zadać jest to, czy mamy w ogóle pojęcie, co oznacza termin SEO. Ten pochodzący od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization skrót nie bez powodu oznacza bowiem szereg działań, zmierzających do optymalizacji wyników wyszukiwania naszej strony internetowej. Jeśli takie terminy, jak słowa kluczowe, frazy kluczowe lub budowanie linków są dla nas kompletnie obce – to niezawodny znak, że powinniśmy zlecić działania profesjonalistom.

W przypadku, gdy terminy te są dla nas zrozumiałe, choć nie jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie, także warto postawić na agencję SEO. Powodów może być kilka – po pierwsze, w agencji działaniami dotyczącymi pozycjonowania naszej strony WWW najpewniej zajmie się kilka osób, podczas gdy w innym przypadku jesteśmy zdani na siebie.

Co więcej, zlecając działania SEO komuś innemu, możemy ten czas przeznaczyć na rozwijanie naszego biznesu lub budowanie dodatkowego źródła dochodu. Po trzecie – efekty pracy doświadczonych osób nie tylko mogą pojawić się szybciej, ale również mogą być o wiele większe, niż w przypadku naszych samodzielnych działań.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Bez względu na to, czy chodzi nam o pozycjonowanie Magento, WordPressa, Ebexo czy też strony lub sklepu internetowego na dowolnej innej platformie, agencja SEO przede wszystkim rozpocznie swoją pracę od wykonania audytu SEO, czyli bezpłatnej i niezobowiązującej konsultacji. Klient dowiaduje się wówczas, jakie błędy znajdują się na jego stronie WWW oraz jakie istnieją możliwości naprawy, które przełożą się nie tylko na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale także – w przypadku sklepu internetowego – na wzrost konwersji, a tym samym napływ dodatkowych klientów i większy zysk ze sprzedaży usług lub produktów, które oferujemy.

Same działania optymalizacyjne strony można podzielić na optymalizację on-site, czyli czynności wykonywane na naszej stronie WWW, takie jak dodawanie wartościowych treści ze słowami kluczowymi, czy też uproszczenie struktury kategorii w naszym sklepie lub stronie internetowej, a także optymalizację off-site. W tym przypadku mamy do czynienia z działaniami poza stroną WWW, czyli linkowaniem do naszej strony poprzez inne miejsca w sieci, a także aktywność w kanałach mediów społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *